Most szól:
Vezeti:
2019.07.10 Szerda . 11:05

Mit tehetünk, ha késik a járatunk, vagy törölték?

Fel a kezekkel ki járt már hasonló cipőben?

Hála isten nem olyan gyakran, de van hogy előfordul, hogy késik a gépünk, vagy ami mégrosszabb, törlik a járatunkat. Ez abban az esetben, ha a saját országunk repülőterén történik, még egészen tűrhető, sokan ilyenkor például hazamennek, otthon alszanak és másnap ismét kibattyognak a reptérre. Azonban akkor, amikor egy idegen országban történik velünk mindez, már kicsekkoltunk a hotelből, mennénk haza, vagy éppen a csatlakozásunkat késtük le, egy teljesen ismeretlen országban, akkor gyakran bepánikol az ember. Az első és legfontosabb dolog, hogy nem szabad megijedni, hiszen a legtöbb légitársaság szándéka is az, hogy utasait a legegyszerűbb és leggyorsabb módon a célállomásra juttassa. Azonban ilyenkor nagyon tehetetlennek érezzük magunkat, nem tudjuk mit szabad és mit nem szabad tennünk, illetve, hogy milyen jogok illetnek meg bennünket. Hogy egy picit oszoljon a szürke köd és jobban átlássuk, hogy milyen lehetőségeink vannak ilyen esteben, a kedd esti Én vagyok itt!-be meghívtuk Bokor Pétert, aki a Késett a gépem weboldal kommunikációs szakembere és csínját-bínját ismeri a törölt vagy késő járatoknak.

Aki sokat utazik, de annak is, aki csak néha megy el kikapcsolódni, rendkívül hasznos lehet a riport, hiszen simán előfordulhat, hogy a múltba visszamenőleg igényelhettünk volna kártérítést, de nem tettük. A beszélgetésből kiderül, hogy van-e különbség a fapados és a hálózatos légitársaságok között, hogy mekkora az az összeg, amit kártérítésként megigényelhetünk, hogy elmenjünk-e hotelbe, vagy éjszakázzunk inkább a reptéren, de arra is fény derül, hogy igaz-e a mondás, hogy "csomag nem utazik utas nélkül."

Fotó: Unsplash