Most szól:
Vezeti:
2018.04.16 Hétfő . 06:29

Élelmiszerek, amelyeket érdemes lehúznod a bevásárló listádról

Egyes ételektől jobb, ha inkább távol is tartod magadat.

Napjainkban egyre fontosabb és divatosabb egészségesen élni. A nagy bevásárlások letudhatóak egy szupermarketben, ahol mindent egyszerre és azonnal be lehet szerezni (persze ehhez némi szerencse sem árt). Talán nem is sejted, de nem mindegy, hogy egyes fajtákból melyiket választod.

1. Rákrudacskák

Forrás: Depositphotos Forrás: Depositphotos

Egy elég népszerű és olcsó összetevője sok salátának, de sajnos semmi köze nincsen az ollós állathoz, maximum a nevében. A rákrudacskák fehér halhúsból készülnek, pépesített formában. Ezek általában glutént, keményítőt és tojásfehérjét is tartalmaznak, emellett még hatalmas mennyiségben cukrot, ízesítőt, ízfokozókat és színezéket.

2. Halak műanyag csomagolásokban

Forrás: Depositphotos Forrás: Depositphotos

Bár az ilyen halételek nagyon finomak, eltarthatóság szempontjából nem a legpraktikusabbak. Az egyik módja, hogy szavatossága hosszabb ideig tartson, ha olajban tárolod. A sós-lében való tartósítás egészségügyi szempontból nem a legkedvezőbb.

3. Füstölt élelmiszerek

Forrás: Depositphotos Forrás: Depositphotos

A füstölt ételek szintén nagyon elterjedtek a világ minden részén, viszont számos vita tárgyát is képezik egészségügyi szempontból. Vannak olyan „füstölési módszerek” amik olcsóbbnak számítanak, de ezek valójában veszélyesek az ételre és a fogyasztókra nézve is. A káros vegyi anyagok gyakran nem szerepelnek a csomagoláson.

4. Gumicukor

Forrás: Pixabay Forrás: Pixabay

Ezek a színes és fényes édességek elég népszerűek a felnőttek és a gyerekek körében is egyaránt. Néha azonban a csomagokban található gumicukrok messze állnak az eredetitől. A zselatint állati eredetű hozzávalókkal helyettesítik, a gyönyörű színek mögött pedig szintetikus ízfokozó és színezék rejtőzik. Egyes gumicukrok az összetételük miatt, magas dózisú fogyasztás mellett allergiát is okozhatnak.

Az otthoni változat viszont könnyű és pontosan tudod, hogy mit tettél bele. Természetes gyümölcslé használatával ma már magunk is készíthetünk gumicukrot házilag, egészségesen.

5. Gabonapehely

Forrás: Pixabay Forrás: Pixabay

A gabonapehely sok országban nagyon népszerű reggeli, főleg a könnyű elkészíthetősége miatt. Egészséges napindítóként tartják számon, ám ez tévedés: azon kívül, hogy egyes gabona vagy kukoricapelyhek rengeteg cukrot tartalmaznak, kisütésük után elveszítik a vitamintartalmukat is. Továbbá az elkészítéshez használt olaj sem tesz jót a szervezetnek.

6. Fekete olívabogyó

Forrás: Pixabay Forrás: Pixabay

Ez a lista egyik legellentmondásosabb étele. Teljesen fekete olívabogyó nem igazán fordul elő a természetes közegben, éretten általában barna vagy sötétbarna színű. A konzervben vagy üvegben lévő fekete olívabogyó tulajdonképpen festett zöld bogyó. Kis mennyiségben ugyan nem veszélyes, azonban nem tanácsos a fogyasztása.

7. Cukorbevonat

Forrás: Pixabay Forrás: Pixabay

Tipikus beidegződés, hogy ami fényes és csillog az ételeken (vagyis esztétikailag tökéletes), az biztosan nagyon finom is. A gyártók azonban a standard kakaó, tej, cukor és vaj listáján néha túlmennek és sajnos egészségtelen hozzávalókat is használnak a látvány eléréséhez.

8. Vörös bab

Forrás: Depositphotos Forrás: Depositphotos

A vörös bab fogyasztásnak számos előnye, de ugyanakkor hátránya is van. Káros hatású ugyanis, ha rosszul van elkészítve. Tehát, ha nem áztatod elég időn keresztül, akkor enyhén mérgező lehet, ugyanis egy bizonyos mennyiségű toxint tartalmaz. Annak érdekében, hogy ezt elkerüld fontos, hogy a megmosott babot néhány órán keresztül vízben áztasd, majd legalább 1 órán át forrald.

9. Szőlő

Forrás: Pixabay Forrás: Pixabay

Sajnos ez a gyümölcsfajta nagyon rövid ideig tárolható. Viszont a gyártók és a szupermarketek nem szeretik ezt, ezért a szavatossági idejét is megpróbálják kitolni, ameddig csak lehet. Tehát, ha vásárolsz egy fürt szőlőt és akár egy hét után is frissnek bizonyul, akkor biztos lehetsz benne, hogy vegyi kezelés áldozata lett. Bátran vedd meg inkább az esztétikailag talán csúnyábbat, jobbat teszel a szervezetednek ezzel.

Forrás: Bright Side

Lead: Pixabay