Most szól:
Vezeti:
2018.04.16 Hétfő . 10:59

Egyszerű szokások, amik befolyásolják a testsúlyodat

Többen álmodnak a tökéletes testről, ám többszörös kudarcos praktikák és diéták miatt a legtöbben feladják. Nem érdemes azonban feladni, csak pár apróságra figyelj oda! Talán ezeken múlik...

„Akármennyit eszik, rajta sosem látszik meg semmi sem” – halljuk gyakran ezt a kifejezést. Ez viszont nem egészen pontosan működik így. Észre sem veszed, de talán alapvető hétköznapi szokásaink befolyásolják az alakváltozás folyamatát.

Tudtad, hogy az alváshiány például akár 385 kalóriával növelheti a napi beviteledet? Vagy, hogy a perfekcionizmus visszatarthatja a súlycsökkenést?

1. Ha azt gondolod, hogy a diéta, amit követsz sikeres – az is lesz

pexels pexels

Muszáj elfelejtened az a kifejezést, hogy „ideiglenes”. Az álomalak elnyeréséhez nem eszeveszett fogyókúrákba kell kezdeni, hanem életmódot kell váltani. Szakértők azt állítják, hogy a kalóriabevitel hirtelen csökkenése lelassíthatja az anyagcserét, emiatt a tested úgy gondolja, hogy éhezik. Ráadásul a leadott kilók pár éven belül ismét visszatérnek.

Fontos, hogy a minőségi reggelit sose hagyd ki! Ez az alapja és a kulcsa nem csak a sikeres életmódnak, hanem egy teljes napodnak is.

2. Szószok és dresszingek

deposit deposit

Lehet, hogy nyilvánvalónak tűnik, de: bizony a dresszingek és a szószok is tartalmaznak felesleges kalóriákat. A majonéz és az ezersziget öntet helyett használj inkább házilag elkészített mártásokat. Vaj helyett pedig próbálj áttérni a humusz fogyasztására! 100 gramm humusz ugyanis összesen 177 kalóriát tartalmaz.

3. Tiltó és megengedett listák készítése

pexels pexels

Nyilvánvaló, ha súlyt szeretnél veszíteni, akkor igyekszel minél egészségesebb ételeket fogyasztani. Nem kiiktatható végérvényesen az érzés, hogy megveszünk egy tábla csokiért vagy egy szelet pizzáért. A sanyargatás nem megoldás és a bűntudat sem célravezető, ha beleesünk egy-egy bűnözésbe.

Mindenből szabad enni, amit a szervezet megkíván. A kulcs a mértékben keresendő és találandó!

4. Félsz attól, hogy ismét éhes leszel

A legtöbb ember az éhséget az ellenségének tekinti, holott ez a világ egyik legnormálisabb dolga, ami ráadásul egészséges is, ha van. Nem arról az éhezésről van szó, ami heteken keresztül elhúzódik természetesen.

Hanem arról, mikor a szervezet felhasználta a bejuttatott energiát és jelez, hogy továbbira is szüksége van. A kiegyensúlyozott étkezés esztétikai előnyök mellett segítenek a memória javulásában és a depresszió leküzdésében.

5. Csak juice-t és smoothiet iszol

pexels pexels

Mindannyian tudjuk, hogy a frissen préselt gyümölcsök és különböző turmixok, amiket házilag készítünk el, mennyire egészségesek. Ez vitathatatlan.

Tanulmányok viszont kimutatták, hogy egyes ételeket jobb, ha szilárd állagában juttatsz be a szervezetedbe, mivel így tud igazán hasznosulni. Egy egész narancs jobban kielégíti az éhségedet is, ha nem folyékony formájában fogyasztod el.

6. Leértékeled az alvás erejét

Az alvás azon kívül, hogy elengedhetetlen a normális élethez, számos további előnye van. Megfelelő kipihentség nélkül ugyanis folytathatsz akármilyen csodadiétát, nem fog az anyagcseréd sikeresen beindulni, ezáltal az álomalakod is egyre messzebb fog kerülni tőled. A jó éjszakai pihenés ugyanis hozzájárul a zsírok, szénhidrátok és a cukrok csökkentéséhez, ami fontos a fogyás útján.

7. Nem rágod meg rendesen az ételt

Rohanó világot élünk, mindenki rengeteg a dolga és alig férünk bele a napi 24 órába. Mégis, ha fogyni szeretnél, szánj időt az étkezésre! Ugyanis a testednek 20 perc étkezésre fordított időre van szüksége ahhoz, hogy felfogja, tele van. A gyors evésnek számos negatív hátránya van, mint például: növeli a reflux kialakulását és a cukorbetegség kialakulását is. Ebben a 20 percben élvezd ki az étel ízét és textúráját! Hidd el, ha betartod, nem fogsz éhes maradni.

8. Ne menj éhesen bevásárolni

Talán nem is muszáj elmondanunk, kutatások nélkül is tudjuk, hogy azok az emberek, akik éhesen járnak lista nélkül bevásárolni, nagyobb eséllyel vesznek magasabb kalória tartalmú ételeket. Készíts listát átgondoltan, ha heti, előre megtervezett étrend mentén vásárolsz, akkor (ha ügyes vagy) nem fogsz felesleges dolgokat megvásárolni – ezzel a pénztárcádnak is jót fogsz tenni!

A továbbiakban fontos megemlíteni, hogy a desszertet sem kell végérvényesen kiiktatni az ebédből – csak találni kell egy egészséges alternatívát. Nem minden zsír ellenség, vannak jófajta zsírok, amik fogyasztása nemcsak, hogy javasolt, hanem szükséges is. A túlzásba vitt edzés sem célravezető. A szervezetednek és az izmaidnak elengedhetetlen pár nap szünet az intenzív mozgásban.

Neked sikerült már bármilyen diéta? Mik a tapasztalatok?

Forrás: Brightside

Lead: pexels