Most szól:
Vezeti:
2018.05.01 Kedd . 05:00

15-1 tipp, hogy leküzd a repülésfóbiát

Néhány ember számára a repülés csak egy újabb út - pont, mint a többi. Mi van viszont azokkal, akik nem így viszonyulnak ehhez? Egyeseknél a stressz olyan mértékben jelenik meg, hogy fizikai jelei is keletkeznek. Mit lehet ellene tenni?

Klausztrofóbia, tériszony, pánik, rosszullét - olyan dolgok, amik gyakoriak egyes embereknél egy repülőút során, de mégis leküzdhetőek. Vannak emberek, akiken a stressz olyan szinten képes eluralkodni, hogy annak fizikai következményeit is képesek előidézni. Ha még sosem repültél nem tudhatod, hogy van-e bármiféle "érzékenységed" a repüléshez. A stressz egyes esetekben nem mérvadó ilyenkor.

Adunk néhány tippet arra, hogyan készülhetsz fel ezekre az esetekre.

A stressz leküzdésére

1. Készülj el időben!

Jobban teszed, ha már az utazásod előtti napodon összekészíted a magaddal vinni kívánt dolgaidat. Ne legyenek benned kételyek és reggel sem a legoptimálisabb a kapkodás és a rohanás. A repülőtérre inkább érkezz hamarabb, így garantáltan átláthatóbb lesz az utazásod ezen része, és minden rendben lesz.

2. Ismerd a tényeket!

Ha nagyon izgulsz a repülőút során fennálló bármiféle veszélytől - olvass utána a statisztikáknak. Ne feledd, a levegőben kevesebb baleset történik, mint lent az utakon! Egy esetleges turbulencia igen kellemetlen tud lenni, viszont ettől sem kell kétségbe esned rögtön.

3. Csak kényelmesen!

Amint felszállsz a repülőgép fedélzetére, helyezd magadat kényelembe, amilyen gyorsan csak tudod. Jelentősen komfortosabban fogod magadat érezni az utad során, ha már indulás előtt leveszed a cipődet, vagy azt az egy plusz pulcsit amit felvettél.

via GIPHY

4. Aludj!

Az alvás az egyik legjobb időtöltések egyike, amit a repülőutad során csinálhatsz. Azon túl, hogy pihensz, az utazással töltött idő is pillanatok alatt elszáll (szó szerint). Alvási tippekért KATTINTS IDE.

5. Ha teheted, napközben utazz!

Egyesek azt állítják, hogy repülőn utazni nappali időszakban kevésbé stresszes, mintha azt az éjszaka folyamán tennéd meg. Kevésbé érzed magadat bezárva, az éjszaka folyamán viszont jelentősen ki vagy ennek az érzésnek téve, mivel a sötétség is körülvesz.

6. Használd a képzelőerődet!

Ha rettegsz a landolás kimenetelétől, akkor gondolj a legjobb lehetőségekre. Képzeld el, hogy mennyire jó lesz leszállni, mennyire jó lesz megérkezni az úti célodhoz. Felesleges olyan dolgokon stresszelned, amik még be sem következtek - nem ér annyit!

7. Kapcsolj ki!

Használj olyan eszközöket , amik kikapcsolnak. Legyen az egy podcast vagy egy pohár bor, amit a repülőgépen tudsz rendelni.

8. Racionális gondolkodás!

A rengeteg negatív és frusztráló gondolat mellett jusson eszedbe az, hogy a légiutaskísérők nap, mint nap repülnek. Bármilyen lehetőségre fel vannak készülve - fordulj hozzájuk bizalommal, bármilyen esetben az utad során.

A rosszullét kezelésére

1. Fogyassz gyömbért!

Ha hajlamos vagy a rosszullétre, ajánlott a gyömbérfogyasztás. Rágcsáld el vagy fogyaszd italként!

2. Mentolos cukorkák és rágó

A rosszullétedet enyhítheted bármilyen mentolos cukorral vagy rágóval, amik lehűsítenek és frissességet okoznak.

3. Ne olvass!

Akármennyire is szeretnéd elterelni a gondolataidat vagy kikapcsolódni, az olvasás nem a legjobb lehetőség ebben az esetben. Csak a rosszullétedet fokozod vele.

4. Keress egy fix pontot!

Felszálláskor, landoláskor vagy ha az út esetleg rázósabb, a szemeddel jelölj ki egy fix pontot - így könnyebb arra koncentrálni, hogy ne ess pánikba és ne legyen az állapotod rosszabb.

via GIPHY

5. Fogyassz vizet!

Nagyon fontos a megfelelő hidratáltság! Ne feledkezz meg erről a felhők felett sem - a víz mindenre megoldást tud nyújtani. Ha rosszul vagy, az első ajánlatos dolog, amihez célszerű nyúlnod, az a víz!

6. Lélegezz mélyeket!

A klasszikus, mégis jól bevált praktika - ha ideges és stresszes vagy, csak vegyél pár mély, koncentrált lélegzetet. Ez valószínűleg megnyugtat és a gondolataid is kitisztulnak.

Neked van stresszre és rosszullétre bármilyen bevált praktikád?

Forrás: Popsugar

Lead: Pexels