Most szól:
Vezeti:
2018.12.31 Hétfő . 05:00

Napi pár perc sétával az egészséges életért

Kutatások bizonyítják, hogy a napi minimum 15-30 perces séta drasztikusan javíthatja az ember megjelenését és egészségét is.

Íme, mi történik a séta által a testeddel:

1. Tanulmányok bizonyítják, hogy a séta segít megelőzni és csökkenteni az Alzheimer-kór kockázatának kialakulását. Mindemellett javítja a mentális egészséget, csökkenti a stresszt és segít fenntartani az endorfinszintünk.

Forrás: pexels Forrás: pexels

2. Ha hisszük, ha nem, a gyaloglás a szemünkre is pozitív hatást gyakorol. Furcsának tűnhet a kapcsolat, de a séta segít a glaukóma, a zöld hályog leküzdésében a szemnyomás enyhítésével.

3. Segít megelőzni a szívbetegségeket is. Az Amerikai Szívszövetség szerint a gyaloglás az egyik leghatékonyabb módszer a stroke vagy a szívinfarktus megelőzésében. Azáltal, hogy a testmozgás serkenti a vérkeringést.

Forrás: pexels Forrás: pexels

4. A gyaloglás, mint aerob testmozgás növeli az oxigén áramlását a véráramban és a tüdőben.

5. Kedvező hatással van a hasnyálmirigyre is. Nehéz elhinni, de az ilyesfajta testmozgás segít a cukorbetegség megelőzésében.

6. Javítja az emésztést. Egy napi fél órás séta nem hogy a vastagbélrák kialakulásának kockázatát csökkenti, de még az emésztésre is hatással van azáltal, hogy segíti a bélmozgást.

Forrás: pexels Forrás: pexels

Forrás: Brightside

Lead: unsplash