Most szól:
Vezeti:
2019.01.18 Péntek . 05:00

Apró tippek, amiktől jobb lehet a hétvégéd

Talán észre sem vesszük, mennyire várjuk és élvezzük azokat a bizonyos pillanatokat péntek délután és vasárnap este között, amelyeket végre a jól megérdemelt pihenéssel tölthetünk. De vajon elkövetünk-e olyan hibákat, amelyek az ezután következő hetünket elronthatják?

Persze mind örülnénk a hosszabb hétvégének, egy kicsit több szabadságnak a sok munka és teendő közepette, de jól tesszük, ha ilyenkor sem feledkezünk meg teljesen a kötelességeinkről és a ránk váró kihívásokról, és megelőzzük azokat a szokásainkat, amelyekkel tulajdonképpen rosszat teszünk magunknak.

Íme néhány a leggyakoribb ballépésekből!

Túl sok alvás

Miután túléltük a nem sok alváslehetőséggel kecsegtető munkahetet, semmit sem szeretnénk jobban, mint megnyomni a szundi gombot, és csak annyi időre elhagyni az ágyunkat, amíg feltétlenül muszáj. Az alvásimádóknak ez valóságos mennyországnak tűnhet, de a tanulmányok alapján a hirtelen túl sok alvás ronthatja a koncentrációt és a kreativitást. Ha szeretnél éberebb lenni a hétköznapokon is, bölcsebb egy rendszer kialakítani és megelőzi a maratoni szundikat.

Fotó: Pexels Fotó: Pexels

Feladatok túlhalmozása

Sokan érezzük úgy, hogy a hétvége az egyetlen lehetőség arra, hogy bepótoljuk az összes kimaradt feladatot, amelyre nem jutott energiánk vagy időnk a hét közben: a nagymosás, porszívózás, a tökéletes szőnyeg tökéletes elhelyezése a lakásban, és még sorolhatnánk. De ha a hétvégéd legnagyobb részét is munkával töltöd, érezni fogod a hatásait, amikor visszatérsz a hétköznapokhoz. Ehelyett, állíts össze listát a fontossági sorrend alapján, és csak azokat végezd el, amelyek elengedhetetlenek: a többire később is lesz majd időd.

Túl sok közösségi média

A böngészés, ismerősökkel beszélgetés az interneten, nem tűnik túl megerőltetőnek, de ha nem hagysz magadnak egy teret a virtuálison kívül is, komoly következményei lehetnek. A tanulmányok eredményei alapján az ilyen emberek gyakrabban érzik magukat magányosnak és hajlamosabbak a depresszióra is. Ezért hétvégén tarts egy kis szünetet, és foglalkozz olyan dolgokkal, amelyek a telefonod képernyőjén kívül várnak rád.

Fotó: Pexels Fotó: Pexels

Forrás: Hellogiggles

Lead: Pexels